کابل سودن را بهتر بشناسیم

فروش عمده مودم اینترنت

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۰۲

کابل سودن را بهتر بشناسیم

کابل سودن را بهتر بشناسیم

 

برای متصل کردن دو یا چند رایانه به هم و همینطور، جهت  ارتباط بین رایانه شما و اینترنت یا رادیو وایرلس و رایانه، و موارد دیگر نیاز به استفاده از کابل شبکه می باشد. این کابل‌ها در انواع مختلف موجود است. ویژگی و مشخصات این کابل ها مخصوص است. بهتر است پیش از خریدن کابل شبکه، با مدل های گوناگون آن، آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

انواع کابل شبکه

برای خرید بهتر و مطمئن تر، راهنمایی در اینجا آمده که به شما کمک می کند، انواع کابل شبکه را بهتر بشناسید.

 

کابل کواکسیال

این کابل، اجزای داخلی دارد که موجب رسانایی کابل می شود. روکش این کابل باعث می شود تا از هرگونه آسیب فیزیکی در امان باشد. یک لایه محافظ بعد از روکش داخلی قرار دارد که شکل بافته شده دارد. سیگنال ها را از محافظت مصون می کند. جنس این قسمت، با جنس روکش کابل یکی است. عایق وظیفه نگهداری از بخش مرکزی کابل را بر عهده دارد. در ضمن، باعث جداسازی این قسمت از سپر بافته شده نیز می شود.

 

کابل های زوج به هم تابیده

کاربرد این کابل ها در اتصال شبکه های کامپیوتری هست. این کابل ها به کابل اترنت معروف هستند. به طور تقریبی، تمامی شبکه‌های کامپیوتری که دارای LAN مدرن هستند، از این نوع کابل استفاده می‌کنند. این کابل دارای یک جفت سیم مسی، عایق‌بندی شدند. سیم ها به صورت دو تا دو تا دور یکدیگر پیچیده شدند. به طور معمول، چهار جفت از آن‌ها موجود است و هر جفت، رنگ ثابتی دارد. رنگ‌های آبی، قهوه‌ای، سبز و نارنجی رنگ های این کابل هستند.
این جفت سیم‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند و براساس نوع جدا شدن به دو نوع دسته‌بندی می‌شوند.
 utpتمامی جفت‌ها در یک روکش پلاستیکی قرار دارند و با آن عایق‌بندی می‌شوند.
STP هر جفت از سیم‌ها با یک محافظ فلزی پوشیده شده و سپس تمامی جفت‌های پوشیده شده در یک روکش پلاستیکی بیرونی قرار  می گیرند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.